CLEMENT DESALLE and IVAN TEDESCO SIGNS WITH TRIUMPH!

Scritto giovedì 13 Aprile 2023 alle 20:19.

TRIUMPH RACING CONFERMA DUE COLLAUDATORI (USA E OLTREMARE) PER RACING TEAM

Triumph Racing firma collaudatori per i campionati mondiali di Supermotocross e MXGP 2024. Mentre si intensificano i preparativi per il debutto di Triumph nei Campionati Mondiali SuperMotocross e MXGP/MX2 2024, Triumph Racing conferma di aver ingaggiato due piloti di alto livello per condurre i test di sviluppo della gara.

Ivan Tedesco sale a bordo come collaudatore a tempo pieno per il Triumph Racing US SuperMotocross World Championship Team, guidato da Bobby Hewitt, e Clément Desalle si unisce come collaudatore per il Triumph Racing MXGP/MX2 Team, gestito da Thierry Chizat-Suzzoni.

Ivan Tedesco – TRIUMPH RACING US SUPERMOTOCROSS WORLD CHAMPIONSHIP TEAM
Ivan Tedesco (“Hot Sauce”) ha iniziato a correre in moto all’età di otto anni ed è diventato professionista nel 1999, con una carriera durata 14 anni. Nella sua carriera agonistica, Tedesco ha vinto due volte la serie AMA 125cc West Coast Supercross (2004 e 2005), la serie AMA 125cc National Motocross (2005) e tre volte il Motocross delle Nazioni con il Team USA (2005, 2006 e 2009).

Dopo il suo ritiro dalle corse professionistiche nel 2014, Ivan ha rivolto i suoi talenti all’allenamento di piloti emergenti e diventando uno dei migliori collaudatori di sviluppo del produttore dell’era attuale.

Ivan Tedesco:
“Sono super entusiasta di far parte del nuovo programma corse Triumph e di lavorare di nuovo con Ricky e Bobby. Avere l’opportunità di lavorare con un nuovo marchio nel nostro sport, prendere una nuova moto e svilupparla in un pacchetto pronto per la gara, è un’opportunità irripetibile. Il team che Triumph sta mettendo insieme per competere nel campionato SuperMotocross non è secondo a nessuno e, insieme al supporto degli ingegneri della Triumph Factory, sono fiducioso che ci schiereremo con una moto competitiva per Anaheim 1 nel 2024”.

Bobby Hewitt: Direttore del Team Triumph Racing – SMX:
“Conosco Ivan da molti anni ormai, come pluricampione AMA SX e campione AMA MX che ha corso ai massimi livelli, incluso essere stato più volte membro del Team USA al Motocross delle Nazioni. L’aggiunta di qualcuno con la sua esperienza al programma aggiunge un ulteriore livello di qualità ed esperienza nelle corse a una base già solida alla Triumph Racing qui negli Stati Uniti. Nel 2014 ho avuto il privilegio di avere Ivan come membro del team e pilota professionista in uno dei miei precedenti programmi di corse prima che si ritirasse. Durante quel periodo, ho avuto personalmente l’opportunità di lavorare con lui come pilota, sperimentare la sua attenzione ai dettagli come collaudatore e, cosa più importante, vedere in prima persona come lavora e farebbe da mentore ai piloti emergenti. Oggi è un grande giorno e sono molto entusiasta di aggiungere “Hot Sauce” al programma. Credo davvero che questo sia un altro esempio del fatto che il futuro qui alla Triumph Racing è molto brillante!”

Ricky Carmichael – AMBASCIATORE FUORISTRADA TRIUMPH
“Questo è così eccitante. È solo un altro esempio della dedizione di Triumph allo sviluppo della linea di motociclette fuoristrada. Non ho dubbi che con ragazzi come Ivan Tedesco e Clément Desalle e la conoscenza che portano in tavola dal punto di vista della ricerca e sviluppo, queste moto saranno il top di gamma, dal punto di vista da corsa e come modello di produzione. Questi ragazzi sanno cosa serve per vincere ai massimi livelli e saranno una grande risorsa per lo sviluppo di un grande prodotto!”

CLÉMENT DESALLE – TEAM TRIUMPH RACING MXGP/MX2
Clément Desalle (“MX Panda”) ha gareggiato ai massimi livelli nel campionato mondiale MXGP per 15 anni. Uno dei piloti più costanti della serie, ha ottenuto tre piazzamenti da Vice Campione, tre volte terzo nel Campionato del Mondo e due volte quarto. Il nazionale belga è salito sul gradino più alto del podio 23 volte nella sua carriera, oltre ad essere stato incoronato campione belga Pro open nel 2009. Si è ritirato dalle corse nel 2020 e ha rivolto la sua attenzione ai test di guida e allo sviluppo di moto da corsa, ed è sta già dando un importante contributo al progresso di Triumph con la sua nuova moto da corsa.

Clément Desalle:
“Partecipare al programma Triumph MX2 mi consente di sfruttare i miei anni di esperienza come pilota professionista per portare la moto di serie a una moto da corsa completamente ufficiale, pronta per la stagione MX2 nel 2024. Lavorando con Thierry e Vincent, so che Triumph si è unita alle migliori persone possibili per ottenere risultati vincenti nel più breve tempo possibile e sono entusiasta di ciò che riserva il futuro”.

Vincent Bereni: Team Manager Triumph Racing – MXGP:
“Quando Triumph ci ha chiesto di unirci a questo progetto MX, sapevamo che la ricerca e lo sviluppo della moto e i test sarebbero stati una parte importante del successo. Clément ha molta esperienza con le piste MXGP, i requisiti per le discipline di gara ed è ancora molto veloce. Lavoriamo con Clément da molti anni ed è un pilota molto esigente, attento a ogni aspetto della moto, quindi secondo noi è il candidato perfetto. Ci conosciamo e ci capiamo molto bene e ha già contribuito molto allo sviluppo della moto, sia per la produzione che per l’applicazione da corsa. Siamo molto lieti che abbia aderito al programma”.

INFORMAZIONI SUL PROGRAMMA FUORISTRADA DI TRIUMPH RACING:
SMX: Triumph Motorcycles parteciperà al Monster Energy AMA SuperMotocross World Championship all’inizio della stagione 2024, con un programma di corse ufficiali completamente supportato stabilito negli Stati Uniti per gestire le operazioni di motocross sotto il nuovissimo banner globale Triumph Racing.

Creato e gestito in collaborazione con Bobby Hewitt, questo nuovo team Triumph Racing schiererà tre delle nuovissime moto Triumph da 250 cc a 4 tempi MX nel 2024 SuperMotocross World Championship West e East Coast Series prima di entrare nella classe regina 450 cc nel 2025.

MXGP: Allo stesso modo, nel 2024, Triumph Racing debutterà anche nel prestigioso FIM Motocross World Championship con un programma di gare supportato dalla factory.

Questo nuovo e storico Triumph Racing Team è stato creato in collaborazione con Thierry Chizat-Suzzoni, uno dei proprietari di team più esperti e di successo di questo sport, che schiererà due delle nuovissime moto da 250 cc a 4 tempi di Triumph nella classe MX2 2024 e aggiungerà un ingresso nella classe 450cc MXGP nel 2025.

Triumph Racing ha sede presso la sede centrale globale di Triumph a Hinckley, nel Regno Unito, dove si trova il dipartimento di ingegneria del design fuoristrada del marchio, responsabile dell’ideazione e dello sviluppo dei propulsori e del telaio per la nuovissima gamma di motociclette Motocross ed Enduro.

Il team del campionato mondiale MXGP/MX2 avrà sede presso l’impianto di gara di Thierry vicino a Eindhoven in Olanda, mentre le operazioni del campionato mondiale SuperMotocross avranno sede presso un nuovo impianto di gara all’avanguardia dedicato negli Stati Uniti.

I gruppi di ingegneri della fabbrica Triumph e i team di gara stanno lavorando a stretto contatto per migliorare continuamente le prestazioni del telaio e del motore attraverso un intenso programma di test, guidati da Ivan Tedesco e Clément Desalle, in corso negli Stati Uniti, nel Regno Unito e in Europa, verso il competitivo campionato del mondo debutto nel 2024.

________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 
________________________________________________________________________________________________________________________

TRIUMPH RACING CONFIRMS TWO TEST RIDERS (U.S. & OVERSEAS) FOR RACING TEAM

Triumph Racing Signs Test Riders For 2024 Supermotocross And MXGP World Championships

As preparations for Triumph’s debut in the 2024 SuperMotocross and MXGP/MX2 World Championships intensify, Triumph Racing confirms it has signed two top class riders to lead its race development testing.

Ivan Tedesco comes onboard as full-time test rider for the Triumph Racing US SuperMotocross World Championship Team, led by Bobby Hewitt, and Clément Desalle joins as test rider for the Triumph Racing MXGP/MX2 Team, run by Thierry Chizat-Suzzoni.

Ivan Tedesco – TRIUMPH RACING US SUPERMOTOCROSS WORLD CHAMPIONSHIP TEAM

Ivan Tedesco (‘Hot Sauce’) began racing motorcycles at the age of eight years old and turned Pro in 1999, with a career that spanned 14 years. In his racing career, Tedesco won the AMA 125cc West Coast Supercross series twice (2004 and 2005), the AMA 125cc National Motocross series (2005) and the Motocross of Nations three times with Team USA (2005, 2006 and 2009).

After his retirement from professional racing in 2014, Ivan turned his talents to coaching up and coming racers and becoming one of the very best manufacturer development test riders of the current era.

Ivan Tedesco:

“I’m super excited to be part of the new Triumph racing program and to be working with Ricky and Bobby again. To have the opportunity to work with a new brand in our sport, to take a new bike and develop it to a race ready package, is a once-in-a-lifetime opportunity.

The team that Triumph is assembling to compete in the SuperMotocross championship is second to none, and together with the support of the engineers at the Triumph Factory, I’m confident we will line up with a competitive bike for Anaheim 1 in 2024.”

Bobby Hewitt: Triumph Racing Team Principal – SMX:

“I’ve known Ivan for many years now, as a multi-time AMA SX Champion and AMA MX Champion who has raced at the highest level including being a member of Team USA multiple times at the Motocross of Nations. 

Adding someone with his experience to the program adds another layer of quality and racing experience to an already strong foundation at Triumph Racing here in the US. In 2014 I had the privilege to have Ivan as a team member and pro-rider on one of my previous racing programs before he retired. During that time, I personally had the opportunity to work with him as a rider, experience his attention to detail as a test rider, and more importantly see first-hand how he works and would mentor upcoming riders. 

Today is a great day and I’m very excited to add “Hot Sauce” to the program. I truly believe this is another example that the future here at Triumph Racing is very bright!”

Ricky Carmichael – TRIUMPH OFF-ROAD AMBASSADOR

“This is so exciting. It’s just another example of Triumph’s dedication to the development of the off-road line of motorcycles.  I have no doubt, that with guys like Ivan Tedesco and Clément Desalle and the knowledge they bring to the table from an R&D standpoint, that these bikes will be top of the line, from a race bike perspective as well as a production model.  These guys know what it takes to win at the highest level and will be a huge asset to the development of a great product!”

CLÉMENT DESALLE – TRIUMPH RACING MXGP/MX2 TEAM

Clément Desalle (‘MX Panda’) competed at the highest level in the MXGP World Championship for 15 years. One of the most consistent racers in the series, he claimed three Vice Champion finishes, was third in the World Championship three times and twice finished fourth. The Belgium national finished on the top step of the podium 23 times in his career, as well as being crowned the Pro open Belgian champion in 2009. He retired from racing in 2020 and turned his attention to test riding and developing race bikes, and is already making a major contribution to Triumph’s progress with its new race bike.

Clément Desalle:

“Joining the Triumph MX2 program allows me to make use of my years of experience as a professional racer to help take the stock bike to a full factory race bike, ready for the MX2 season in 2024. Working with Thierry and Vincent, I know that Triumph have joined with the best people possible to deliver winning results in the quickest possible time and I’m excited for what the future holds.”

Vincent Bereni: Triumph Racing Team Manager – MXGP:

“When Triumph asked us to join this MX project, we knew that the bike R&D and testing was a going to be major part of the success. Clément has a lot of experience of MXGP tracks, the requirements for the race disciplines and is still very fast.

We have worked with Clément for many years and he is a very demanding rider, who pays attention to every aspect of the motorcycle, so in our opinion he is the perfect candidate. We know and understand each other very well and he has already brought a lot to bike development, for both the production and racing application. We are very pleased that he joined the program.”

ABOUT TRIUMPH RACING’S OFF-ROAD PROGRAM:

SMX: Triumph Motorcycles will enter the Monster Energy AMA SuperMotocross World Championship at the start of the 2024 season, with a fully supported factory race program established in the United States to run motocross operations under the all-new global Triumph Racing banner.

Set-up and operated in partnership with Bobby Hewitt, this new Triumph Racing team will field three of Triumph’s all-new 250cc 4-stroke MX bikes in the 2024 SuperMotocross World Championship West and East Coast series before entering the 450cc premier class in 2025.

MXGP: Similarly in 2024, Triumph Racing will also debut in the prestigious FIM Motocross World Championship with a factory supported race programme.

This landmark new Triumph Racing Team has been set-up in partnership with Thierry Chizat-Suzzoni, one of the sport’s most experienced and successful team owners, who will field two of Triumph’s all-new 250cc 4-stroke MX bikes in the 2024 MX2 class and will add an entry into the 450cc MXGP class in 2025.

Triumph Racing is based at Triumph’s Global Headquarters in Hinckley, UK, where the brand’s off-road design engineering department is located – responsible for the concept and development of the powertrains and chassis for the all-new Motocross and Enduro motorcycle range.

The MXGP/MX2 World Championship team will be based at Thierry’s race facility near Eindhoven in Holland, while the SuperMotocross World Championship operation will be based at a dedicated new state-of-the-art race facility in the USA.

Engineering groups at the Triumph factory and the race teams are working closely together on continuously enhancing chassis and engine performance through an intensive testing schedule, led by Ivan Tedesco and Clément Desalle, underway in the USA, UK and Europe, building towards the competitive World Championship debut in 2024

________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 
________________________________________________________________________________________________________________________