GP of ITALY 2023 – MAGGIORA ALL SETS FOR PIVOTAL GRAND PRIX

Scritto giovedì 14 Settembre 2023 alle 11:20.

GP of ITALY – MAGGIORA, 17.09.2023

FIM Motocross World Championship

ENGLISH VERSION BELOW

MONACO (Principato di Monaco) settembre 2023 – Il Campionato Mondiale FIM Motocross 2023 si stabilisce a Maggiora per l’MXGP d’Italia. Il diciottesimo e penultimo round della stagione potrebbe vedere due nuovi Campioni in MXGP e MX2.

Il vecchio circuito di Maggiora ha una ricca storia ed è stato teatro di molte gare spettacolari sin dal suo primo evento nel 1966. Dimostrando la sua importanza nel motocross, il magnifico tracciato italiano ha ospitato tre Motocross delle Nazioni tra cui il leggendario MXoN del 1986 con il team Gli Stati Uniti ottengono punteggi perfetti.

Nelle ultime edizioni a Maggiora, il pilota di maggior successo è stato Jeffrey Herlings della Red Bull KTM Factory Racing con 3 vittorie nei Gran Premi (2013, 2014 in MX2 e 2021 in MXGP). Tuttavia, con Herlings che non ha preso parte al Gran Premio di questo fine settimana a causa di un infortunio, Tim Gajser del Team HRC è il secondo pilota di maggior successo a Maggiora con 2 vittorie. Uno in MX2 nel 2015 e uno l’ultima stagione in MXGP, mentre anche Romain Febvre del Kawasaki Racing Team ha vinto lì nel 2015 in MXGP.

Nella MXGP, Jorge Prado della Red Bull GASGAS Factory Racing potrebbe essere incoronato poiché la Red Plate vanta un divario di 67 punti sul suo unico contendente al titolo, Febvre. Prado diventerebbe campione della MXGP se dopo Gara 1 avesse 85 punti su Febvre o se alla fine del Gran Premio avesse 61 punti in più del francese.

Nella MX2, tecnicamente ci sono ancora quattro piloti in lizza con Andrea Adamo leader della Red Bull KTM Factory Racing , Liam Everts della Red Bull KTM Factory Racing , Jago Geerts del Monster Energy Yamaha Factory MX2 Team e Simon Laengenfelder della Red Bull GASGAS Factory Racing, nonostante i due compagni di squadra KTM Adamo ed Everts sono quelli con più possibilità di ottenere la grande vittoria.

Gli orari delle gare sono a fondo articolo!

Al link potrete trovare eventuali aggiornamenti sul GP, CLICCATE!

http://forum.mxbars.net/viewtopic.php?f=18&t=75782

GP OF ITALY – MAGGIORA 2023 – Timetable and Entry Lists

.

 

L’MXGP d’Italia 2022 si è tenuto a Maggiora e ha segnato il settimo round della stagione e ha visto Tim Gajser vincere la classifica generale con un punteggio perfetto davanti a Jeremy Seewer del Monster Energy Yamaha Factory MXGP Team e Maxime Renaux del Monster Energy Yamaha Factory MXGP Team .

Jorge Prado ha un’occasione d’oro per seppellire la concorrenza a Maggiora se la Tabella Rossa continua a fare ciò che sa meglio; fare ottime partenze, vincere gare e rimanere costanti. L’ultimo Gran Premio di Turkiye non è stato lo scenario sognato per Prado che ha commesso un errore insolito alla seconda curva di Gara 1 ed è caduto compromettendo le sue possibilità di vittoria. La seconda gara è stata un altro scherzo del destino per Prado che si è fermato alla stessa curva per finire 10° assoluto, il suo risultato più basso della stagione. Vorrà tornare al top per assicurarsi il titolo il prima possibile.

Romain Febvre continua a dare il meglio di sé vincendo un’altra gara a Turkiye e finendo 2° assoluto. Sulla forma della sua vita Febvre, non ha il destino nelle sue mani ma può sicuramente mettere pressione a Prado come ha fatto brillantemente nella seconda parte del campionato. Fresco di rinnovo dalla Kawasaki, Febvre darà tutto per avvicinarsi il più possibile e non cedere facilmente il titolo a Prado.

Jeremy Seewer ha avuto, come Prado, un inaspettato calo di forma a Turkiye con un 8° posto assoluto. Se lo svizzero non dovesse più raggiungere il titolo MXGP, potrà sicuramente assicurarsi il 3° posto nel campionato. Si è anche assicurato il suo posto per la prossima stagione nel Kawasaki Racing Team insieme a Febvre, cosa che lo libererà negli ultimi due Gran Premi e potrebbe riprendersi a Maggiora.

Glenn Coldenhoff del Monster Energy Yamaha Factory MXGP Team è 4° in campionato e arriverà a Maggiora con un 7° posto assoluto. Il pilota olandese è a 48 punti dal compagno di squadra Seewer e può ancora lottare per il podio.

Rubén Fernández del Team HRC è stato una forza da non sottovalutare nel 2023 e la sua costanza lo ha portato al 5° posto assoluto. Lo spagnolo dovrà assicurarsi di tenere a bada il grande interprete del Team Gebben Van Venroy, Calvin Vlaanderen del Yamaha Racing, per mantenere la sua posizione in campionato. Non sarà facile sapere che Vlaanderen ha conquistato un quarto posto assoluto a Turkiye dimostrando un’ottima velocità.

Il primo italiano nel campionato SM Action Racing Team Yuasa Battery MXGP Alberto Forato è 8° e gareggerà in casa con il supporto del pubblico. Forato non potrebbe essere in una posizione migliore dopo aver ottenuto il miglior piazzamento della sua carriera in MXGP con il 5° posto assoluto a Turkiye. Che momento sarebbe per il forte pilota se potesse ottenere il tanto atteso podio in casa. Sarà anche pieno di fiducia sapendo che rappresenterà il suo paese al MXoN di Ernée.

Ship to Cycle Honda SR Motoblouz Valentin Guillod, nono nel campionato, non è stato molto fortunato di recente dopo alcune cadute come a Turkiye che lo hanno piazzato al 14° posto assoluto. Lo svizzero potrebbe creare la sorpresa sapendo che le sue partenze stanno migliorando sempre di più, come ha dimostrato a Turkiye con un FOX Holeshot. Tuttavia, Maxime Renaux non è molto indietro rispetto allo svizzero (solo 8 punti) e guardando la prestazione del francese a Turkiye, sarà difficile contenere il campione del mondo MX2 2021. Reanux sta tornando al meglio ed è ansioso di ottenere sensazioni ancora migliori prima del Motocross delle Nazioni.

L’altro pilota di casa questo fine settimana sarà Mattia Guadagnini della Red Bull GASGAS Factory Racing che ha firmato il suo ritorno alle competizioni a Turkiye dopo l’infortunio con un ottimo 9° posto assoluto. Guadagnini è stato annunciato anche per l’MXoN per il quale lavorerà, a partire dall’MXGP d’Italia.

Alessandro Lupino dell’MRT Racing Team Beta sarà felice di tornare a casa dopo una serie di risultati che non riflettono il suo reale livello. L’italiano proverà a migliorare il suo ottavo posto assoluto in Lettonia all’inizio di questa stagione con l’aiuto e il sostegno del pubblico di casa che farà il tifo per lui.

Mitch Evans del Kawasaki Racing Team sarà costretto a saltare il MXGP d’Italia a causa di un infortunio al polso che lo ha tormentato nelle ultime settimane. L’australiano proverà a recuperare e a tornare al 100% per l’ultimo round della stagione, l’MXGP della Gran Bretagna.

Classifica Campionato

GP of TURKIYE 2023 – AFYON – Results and points!

MXGP d’Italia 2022 – MXGP Top 3:

  1. Tim Gajser
  2. Jeremy Seewer
  3. Maxim Renaux

 

L’MXGP d’Italia 2022 in MX2 ha visto vincere Jago Geerts davanti al rivale Tom Vialle . Stephen Rubini ha chiuso il podio in terza posizione.

Tutti gli occhi saranno puntati sui compagni di squadra Andrea Adamo e Liam Everts che sono i più vicini al titolo MX2. Tuttavia Andrea Adamo vanta ancora 48 punti sul suo compagno di squadra e potrebbe essere incoronato in casa nonostante abbia perso una buona occasione a Turkiye poiché ha perso molti punti con un 6° posto assoluto. Una cosa è certa: Adamo darà il massimo davanti ai tifosi di casa che saranno presenti per dare un supporto importante durante tutto il fine settimana. Il sogno di vincere il titolo mondiale MX2 potrebbe realizzarsi a Maggiora. Oltre a ciò, Adamo correrà all’MXoN nelle Nazioni, anche questo è un risultato.

Liam Everts dalla sua parte sta mostrando una grande forma mentre arriva a Maggiora sulla scia di vittorie consecutive, colmando il divario con la Tabella Rossa. Everts non ha nulla da perdere e questo può essere visto nella sua forma attuale. Sta facendo un grande nome e farà di tutto per ridurre ancora di più il gap con Adamo. Everts è stato selezionato per rappresentare il Team Belgio all’MXoN, il che per lui è un ulteriore motivatore nel mantenere la sua forma al meglio.

Jago Geerts è tecnicamente ancora in lizza e ha conquistato il suo primo podio a Turkiye da quando è tornato dall’infortunio. La cosa più importante per Geerts sarà aumentare la sua forma fisica e il suo livello al 100% prima del Motocross delle Nazioni.

Quarto nel campionato, Simon Laengenfelder si concentrerà maggiormente sulle prestazioni a proprio vantaggio, sapendo che sarà una parte importante del Team Germany all’MXoN. Il tedesco proverà anche a mettere pressione a Geerts per il 3° posto in campionato a soli 5 punti dal belga.

Lucas Coenen di Nestaan ​​Husqvarna Factory Racing, quinto in campionato, si è dovuto ritirare dalla MXGP di Turkiye durante la prima gara a causa di una caduta che gli ha procurato un infortunio alla spalla. Proverà a schierarsi per l’MXGP d’Italia e a tornare alla sua solita forma prima dell’MXoN con il Team belga insieme ai suoi connazionali MX2, Geerts e Adamo.

Roan Van de Moosdijk di Nestaan ​​Husqvarna Factory Racing ha firmato un solido ritorno a Turkiye dopo settimane di recupero chiudendo 5° assoluto, e ad un certo punto ha anche guidando le gare. Van De Moosdijk arriva a Maggiora con la voglia di tornare al meglio prima della fine della stagione e prepararsi già per la prossima stagione.

Kevin Horgmo del F&H Kawasaki Racing Team è un solido settimo nel campionato ed è finalmente riuscito a salire sul podio con il 2° posto a Turkiye insieme alla sua prima vittoria in gara della sua carriera. La sua determinazione, il suo duro lavoro e la sua velocità hanno finalmente dato i loro frutti e daranno al norvegese un po’ di ali negli ultimi due Gran Premi, sollevando dalle sue spalle il peso di aver vinto una gara.

Kay de Wolf di Nestaan ​​Husqvarna Factory Racing, che ora è 8° in campionato a causa di alcuni infortuni in questa stagione, firmerà il suo tanto atteso ritorno dopo l’infortunio riportato a Lommel per l’MXGP delle Fiandre. L’olandese si è preso il tempo necessario per recuperare perfettamente e fare in modo di essere competitivo. De Wolf lavorerà ora per l’MXoN a Ernee in ottobre, dove gareggerà nella MX2 con il Team Netherlands.

Classifica Campionato

GP of TURKIYE 2023 – AFYON – Results and points!

MXGP d’Italia 2022 – MXGP Top 3:

  1. Jago Geerts
  2. Tom Vialle
  3. Stefano Rubini

.

TIMETABLE (ORARI ITALIANI)

TIMETABLE (Local Time / GMT )

SATURDAY: 10:35 MX2 Free Practice, 11:15 MXGP Free Practice, 13:20 MX2 Time Practice, 14:00 MXGP Time Practice, 15:25 MX2 RAM Qualifying Race, 16:15 MXGP RAM Qualifying Race

SUNDAY: 10:20 MX2 Warm-up, 10:45 MXGP Warm-up, 12:15 MX2 Race 1, 13:15 MXGP Race 1, 15:10 MX2 Race 2, 16:10 MXGP Race 2.

.

Naturalmente aggiorneremo il tutto con tempi prova, gare di qualifica e manche CLICCANDO il link!

http://forum.mxbars.net/viewtopic.php?f=18&t=65543

________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 
________________________________________________________________________________________________________________________

Di seguito orari Italiani e i link per vedere i tempi e le posizioni della gara LIVE TIMING, più l’integrazione per vedere la gara LIVE VIDEO  grazie a MxGP-tv.com, trovate il video a fondo pagina, le prove di qualifica avverranno Sabato e poi le gare con le manche classiche tutte DOMENICA, siamo tornati alla tipologia classica.

MXGP OF ITALY

DOM 17 SEPTEMBER, 2023
  • 10:25 – MX2 Warm-Up
  • 10:45 – MXGP Warm-Up
  • 12:00 – LIVE MX2 Race 1
  • 13:00 – LIVE MXGP Race 1
  • 15:00 – LIVE MX2 Race 2
  • 16:00 – LIVE MXGP Race 2

All the times are relative to your computer clock (Ora standard dell’Europa centrale).

 

LIVE TIMING!!!

________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 
________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 
________________________________________________________________________________________________________________________ 

MAGGIORA ALL SETS FOR PIVOTAL GRAND PRIX IN MXGP AND MX2

MONACO (Principality of Monaco) 13 Septembre 2023 – The 2023 FIM Motocross World Championship settles in Maggiora for the MXGP of Italy. The eighteenth and penultimate round of the campaign could well see two new Champion in MXGP and MX2.

The old-school circuit of Maggiora has a rich history and has been the theatre of many spectacular races since its first event in 1966. Showing its importance in motocross, the magnificent Italian track hosted three Motocross of Nations including the legendary MXoN of 1986 with team USA achieving perfect scores. 

Over the last editions in Maggiora, the most successful rider was Red Bull KTM Factory Racing’s Jeffrey Herlings with 3 Grand Prix victories (2013, 2014 in MX2 and 2021 in MXGP). However, with Herlings not taking part over this weekend’s Grand Prix due to injury, Team HRC’s Tim Gajser is the second most successful rider in Maggiora with 2 wins. One in MX2 in 2015 and one last season in MXGP while Kawasaki Racing Team’s Romain Febvre also won there in 2015 in MXGP.

In MXGP, Red Bull GASGAS Factory Racing’s Jorge Prado could be crowned as the Red Plate boasts a 67 points gap on his only contender for the title, Febvre. Prado would become MXGP Champion if after Race 1, he would have 85 points on Febvre or if at the end of the Grand Prix, he would 61 points more than the Frenchman. 

In MX2, there are technically still four riders in contention with Leader Red Bull KTM Factory Racing’s Andrea AdamoRed Bull KTM Factory Racing’s Liam EvertsMonster Energy Yamaha Factory MX2 Team’s Jago Geerts and Red Bull GASGAS Factory Racing’s Simon Laengenfelder although the two KTM teammates Adamo and Everts are the ones with the most chance to achieve the mighty win.

 


 

The 2022 MXGP of Italy was held in Maggiora and marked the seventh round of the season and saw Tim Gajser win the overall with a perfect score in front Monster Energy Yamaha Factory MXGP Team’s Jeremy Seewer and Monster Energy Yamaha Factory MXGP Team’s Maxime Renaux.

Jorge Prado has a golden opportunity to bury the competition in Maggiora if the Red Plate keeps on doing what he knows best; getting great starts, win races and stay consistent. The last Grand Prix in Turkiye was not the dreamed scenario for Prado who made an uncharacteristically mistake on the second corner of Race 1 and fell which hindered his chances of winning. The second race was another twist of fate for Prado as he stalled in the same corner to finish 10th overall, his lowest result of the season. He will want to be back on top to secure the Title as soon as possible.

Romain Febvre keeps on performing at his best with another race win in Turkiye and finishing 2nd overall. On the form of his life Febvre, does not have his destiny in his own hands but can certainly put pressure on Prado as he has done brilliantly over the second part of the Championship. Freshly resigned to Kawasaki, Febvre will give everything he has to get as close as possible and not giving the title to Prado easily.

Jeremy Seewer had, like Prado an unexcepted dip in form in Turkiye with a 8th overall. If the Swiss cannot reach the MXGP Title anymore, he can certainly secure the 3rd place in the Championship. He also secured his spot for next season in Kawasaki Racing Team alongside Febvre which will free him over the last two Grand Prix and could bounce back in Maggiora. 

Monster Energy Yamaha Factory MXGP Team’s Glenn Coldenhoff is 4th in the Championship and will arrive in Maggiora on the back of a 7th place overall. The Dutch rider is 48 points behind his teammate Seewer and can still fight for the podium. 

Team HRC’s Rubén Fernández has been a force to reckon with in 2023 and his consistency placed him in 5th overall. The Spanish will have to make sure to keep the great performer Team Gebben Van Venroy Yamaha Racing’s Calvin Vlaanderen at bay to keep his position I the Championship. It won’t be easy knowing that Vlaanderen clinched a 4th overall in Turkiye showing a very good speed.

The first Italian in the Championship SM Action Racing Team Yuasa Battery MXGP’s Alberto Forato is 8th and will be competing at home with the support of the crowd. Forato could not be in a better position after getting his career’s best finish in MXGP with 5th overall in Turkiye. What a moment it would be for the strong rider if he could get a long-awaited podium in home soil. He will also be full of confidence knowing that he will be representing his country at the MXoN in Ernée.

Ship to Cycle Honda SR Motoblouz’s Valentin Guillod who is 9th in the Championship has not been very lucky recently after some falls like in Turkiye that placed him 14th overall. The Swiss could create the surprise knowing that his starts are getting better and better as he has shown in Turkiye with a FOX Holeshot.  However, Maxime Renaux is not far behind the Swiss (only 8 points) and looking at the Frenchman’s performance in Turkiye, it will be hard to contain the 2021 MX2 World Champion. Reanux is getting back to his best and is eager to get even better feelings before the Motocross of Nations. 

The other home rider this weekend will Red Bull GASGAS Factory Racing’s Mattia Guadagnini who signed his return to the competition in Turkiye after his injury with an excellent 9th overall. Guadagnini has also been announced for the MXoN which he will work towards, starting with the MXGP of Italy. 

MRT Racing Team Beta’s Alessandro Lupino will be happy to come back home after a string of results that are not reflecting his real level. The Italian will try to better his 8th overall in Latvia earlier this season with the help and support of the home crowd that will cheer for him.

Kawasaki Racing Team’s Mitch Evans will be forced to miss the MXGP of Italy due to a wrist injury that has bothered him for the last weeks. The Australian will try to recovery and get back at it at 100% for the last round of the season, the MXGP of Great Britain.

     

Main Photo: MXGP Start Italy 2022

Bottom Photos: 1. Alberto Forato; 2. Romain Febvre

 

Championship Standings

GP of TURKIYE 2023 – AFYON – Results and points!

2022 MXGP of Italy – MXGP Top 3:

  1. Tim Gajser
  2. Jeremy Seewer
  3. Maxime Renaux

 

The 2022 MXGP of Italy in MX2 saw Jago Geerts winning in front of his rival Tom VialleStephen Rubini closed the podium in third position. 

All eyes will be turned to teammates Andrea Adamo and Liam Everts who are the closest to the MX2 title. However Andrea Adamo still boasts 48 point on his teammate and could well be crowned on home soil despite missing a good chance in Turkiye as he lost many point with a 6th overall. One thing is guaranteed is Adamo will give his all I front of the home fans who will be there to give an important support throughout the weekend. The dream of winning the MX2 World Title could be complete if done in Maggiora. On top of that, Adamo will ride at the MXoN in the Nations which is also an achievement.

Liam Everts on his side is displaying a great form as he is coming to Maggiora on the back of a back-to-back victories, closing the gap with the Red Plate. Everts has nothing to lose and that can be seen in his current form. He is making a great name of his own and will do everything he can to reduce even more the gap with Adamo. Everts has been selected to represented Team Belgium at the MXoN which is a added motivator for him to keep his form at his best.

Jago Geerts is technically still in contention and clinched his first podium in Turkiye since coming back from his injury. The most important for Geerts will be to raise his fitness and level to 100% before the Motocross of Nations.

4th in the Championship, Simon Laengenfelder will be more focus on performing for his own benefits knowing that he will be an important part of Team Germany at the MXoN. The German will also try to put pressure on Geerts for the 3rd place in the Championship being only 5 points adrift from the Belgian.

Nestaan Husqvarna Factory Racing’s Lucas Coenen 5th in the Championship had to retire from the MXGP of Turkiye during the first race due to a fall that injured his shoulder. He will try to line-up for the MXGP of Italy and get back to his usual form before the MXoN with Team Belgian alongside his MX2 countrymen, Geerts and Adamo.

Nestaan Husqvarna Factory Racing’s Roan Van de Moosdijk has signed a solid return in Turkiye after weeks of recovery as he finished 5th overall, even leading races at some point. Van De Moosdijk comes to Maggiora with the will of coming back to his best before the end of the season and preparing already for next season. 

F&H Kawasaki Racing Team’s Kevin Horgmo is a solid 7th in the Championship and finally managed to climb on the podium with the 2nd place in Turkiye along with his first race win of his career. His determination, hard-work and speed have finally paid-off and will give the Norwegian some wings over the last two Grand Prix with the weight of winning a race lift off his shoulder.

Nestaan Husqvarna Factory Racing’s Kay de Wolf who is now 8th in Championship due to few injuries this season will sign his long-awaited return since his injury sustained at Lommel for the MXGP of Flanders. The Dutch took his time to recover perfectly and made sure to be competitive. De Wolf will now work towards the MXoN in Ernee in October where he will compete in MX2 with Team Netherlands. 

     

Main Photo: MX2 Start Italy 2022

Bottom Photos: 1. Andrea Adamo; 2. Liam Everts

Championship Standings

GP of TURKIYE 2023 – AFYON – Results and points!

2022 MXGP of Italy – MXGP Top 3:
 

  1. Jago Geerts
  2. Tom Vialle
  3. Stephen Rubini
     

TIMETABLE (Local Time / CEST)

SATURDAY: 10:35 MX2 Free Practice, 11:15 MXGP Free Practice, 13:20 MX2 Time Practice, 14:00 MXGP Time Practice, 15:25 MX2 RAM Qualifying Race, 16:15 MXGP RAM Qualifying Race

SUNDAY: 10:20 MX2 Warm-up, 10:45 MXGP Warm-up, 12:15 MX2 Race 1, 13:15 MXGP Race 1, 15:10 MX2 Race 2, 16:10 MXGP Race 2.

________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 
________________________________________________________________________________________________________________________

LIVE TIMING!!!